Kouluttaja ja konsultti asiakaskeskeisyydessä ja kokemuksessa

Kouluttaja ja konsultti asiakaskeskeisyydessä ja kokemuksessa

Esimerkki kouluttajan ja konsultoinnin roolista: Johanna Vesterinen on XperienceFocus Oy: n perustaja, asiakaskeskeinen kouluttaja ja asiantuntija. Hänellä on yli 30 vuoden tausta erilaisessa yritysjohtajuudessa ja asiantuntijaroolissa. Hänellä on kokemusta globaaleista tehtävistä Nokialta, kansainvälisen kaupan koulutuskeskuksen FINTRA johtavista yksiköistä ja yhteistyöstä erikokoisten ja eri alojen yritysten ja oppilaitosten kanssa. Tehtävien painopiste liittyy mm. henkilöstön kehittäminen, laatu ja asiakastietoisuus. Nokialla, Johanna esim. johti Net Promoter Score -tiimiä ja on myös sertifioitu NPS-asiantuntija.

Johannan erityisen mielenkiintoalueena on saada asiakkaiden käsitys organisaatiosta niin, että sillä on todellinen vaikutus. Asiakkaan ymmärryksen tulisi ohjata organisaation kaikkien työntekijöiden, ei vain keskitetysti nimettyjen henkilöiden, toimia. ”Muiden ihmisten kuunteleminen, olivatpa he sitten asiakkaita tai ketään, on yksi tärkeimmistä asioista maailmassa. Yritystoiminnassa asiakkaiden kuunteleminen tuottaa hyviä tuloksia myös liiketoiminnassa. ”

Vuonna 2014 Johanna kirjoitti kirjan “Sitoutunut asiakkaisiin – 5-vaiheinen malli hyvien asiakaskokemuksien tarjoamiseksi” (julkaissut Suomen Liikekirjat; www.commissionstocustomers.com) ja aikaisemmassa uransa aikana hän on osallistunut yli kymmeneen oppikirjaan, jotka julkaistiin Suomi, Ruotsi ja Saksa. kirjoittaminen.

Tällä hetkellä Johanna kouluttaa ja konsultoi auttamalla yrityksiä kehittämään asiakaskeskeisiä prosesseja ja mittauksia. Lisäksi Johanna kirjoittaa artikkeleita ja blogia, uusi kirja on myös kypsymässä. Johanna on erikoistunut asiakasmittareihin, asiakaskeskeisten käytäntöjen ja osaamisen kehittämiseen sekä muutosten hallintaan. ”Asiakaskeskeisyyden tuominen yritykseen tavalla, joka todella vaikuttaa, vaatii useimmiten muutoksen hallintaa. Se vaatii sekä toimeksiannon että kyvyn ajaa muutosta. ”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *